2014. június 1., vasárnap

Kritika 10. - Washington még várhat

Sziasztok!

Azt hiszem óriási hálával tartozom Catalinának, amiért tartotta a frontot, amíg én mondhatni teljesen felszívódtam, csodálkozom is, hogy még nem lett belőlem elege. De most itt vagyok újra, és szeretnék most már tartósan jelen lenni a blog életében megint, viszont ehhez most be kell iktatnom egy kis szünetet a kritikarendelés terén, szóval innentől kezdve nem lehet rendelni, egészen addig, amíg meg nem írom a hátramaradt két kritikámat. Utána pedig változásokat fogok eszközölni a kritikák terén, amit majd külön bejegyzésben fogok ismertetni veletek. Most viszont itt is lenne Ellie Roberts történetének véleményezése, hamarosan pedig érkezem a maradék két kritikával és egyéb más dolgokkal is.

Üdv,
Noemi

Washington még várhat

Kinézet: A kinézeted elsőre egyszerű és letisztult, ami engem nagyon megfogott. A kódok, amiket használsz, azonban mégis feldobják a dizájnt. 
A fejléced nem túl hivalkodó és nem is árul el sokat a történetedről, a bloghoz viszont teljesen jól mutat. Nekem csak a betűtípusok szúrják a szemeim, amiket használtak rajta, én például a "még várhat" feliratot is valami írottabb betűtípussal oldottam volna meg, ettől eltekintve viszont egy nagyon összehangolt munkát sikerült kiadnia annak a kezéből, aki készítette a fejlécedet. 
Ez a barnás és bordós árnyalatokból álló színvilág szerintem remek választás volt, mert egyrészt, nem bántják a szemet a hivalkodó színek, mert ezek nem olyanok, és mert ez adja a letisztultságát a blognak, ami szerintem szintén megnyerő.
A modulsávod alapjáraton szépen el van rendezve és, mint ahogy már említettem, a kódok is nagyon tetszenek, illetve a képek, amikkel feldobtad az egész külsejét. Az elrendezés számomra teljesen rendben van, majdnem minden a megfelelő helyen van, kivéve az oldalmegjelenítést számláló modult, mert szerintem az felesleges és csak rontja egy blog összképét. 
A bejegyzésekhez kapcsolódóan pedig csak annyit szeretnék megjegyezni, hogy én a helyedben sorkizártra állítanám a szöveg igazítását, mert az sokkal rendezettebb összképet ad szerintem egy blognak is, illetve magának az adott fejezetnek is. A másik, hogy a bekezdések és a párbeszédek között is nagy a tagolás és sok az üres sor, ami szerintem megbontja a fejezetet és zavarja az olvasót az olvasásban, mondhatni az üres sorok kizökkentik az olvasót az általad felépített világból, ami nem jó, hiszen nem ez a cél, éppen ezért ezen változtatnék. 
Összességében néhány apróságtól eltekintve, nekem nagyon tetszik a kinézeted, ritka, hogy ilyen szép bloggal találkozhatok, ahol nem kell túl sok hibát felrónom, ezért pedig örök hálám Neked.

10/10

Történet: A szép kinézet és a fülszöveg elolvasása után izgatottan vetettem bele abba a három fejezetbe, amit eddig közzétettél az oldaladon és nem is csalódtam, az én tetszésemet nagyon elnyerte a történeted, már csak azért is, mert egyedi és saját történet, amit még máshol eddig sosem olvastam. 
Örültem, hogy így az elején arra fektetted a hangsúlyt, hogy megismerjük egy kicsit a szereplőidet, és külön dicséret illet, amiért ezek mellett sikerült a cselekménnyel is haladnod és nem volt unalmas az, ahogy bemutattad a karaktereket, akik egyébként már most szimpatikusnak tűnnek és könnyű velük azonosulni. 
Az írásmódod nem bonyolult és értelmezhetetlen, talán pont úgy tudnám leírni, mint a blogod kinézetét, letisztult, és ez nagyon jó dolog. Emellett viszont szépen és választékosan fogalmazol, szóval csak gratulálni tudok, amiért sikerült egy egyensúlyt találnod, ennek köszönhetően pedig nagyon is élvezhető az írásod.
Talán annyit tudnék tanácsolni, hogy egy picivel részletesebben fogalmazd meg a leírásokat, próbáld meg magad jobban elképzelni a dolgokat, hidd el, úgy még élvezhetőbb és részletesebb leírásokat tudnál alkotni, mert egyébként nem lenne problémád velük. 
Az alaptörténet, mint már mondtam, nagyon egyedi, annak ellenére, hogy több sablonmotívum fellelhető benne, mint például a szülők elvesztése, vagy a menekülés a felelősség és a múlt elől egy másik városba, ennek ellenére mégis sikerült olyat alkotnod, amit máshol eddig nem találtam meg. 
A végére pedig még két tanáccsal tudnék szolgálni, mivel látom, hogy ritkábban érkeznek a fejezetek, ezért én a helyedben megpróbálnék hosszabb fejezetekkel jelentkezni. 
Utoljára pedig azt javaslom, hogy jobban olvasd át az adott részt, mielőtt közzé teszed a részeket, jobban olvasd át, mert több elgépelést találtam, amit az átolvasás segítségével ki tudnál küszöbölni. 
Ezeken kívül viszont szerintem egy nagyon klassz történet van kialakulóban, aminek érdemes nekikezdeni, csak jó lenne mondjuk itt is sűrűbben olvasni.

10/9

Összegzés: A blogod kinézete nagyon szép, azon nem változtatnék, ahogy igazából a történeteden sem, mert tényleg nagyon jó, csak néhány apróság hiányzik és szerintem jobb is lehet a blogod. Az biztos, hogy még vissza fogok térni hozzád és nagyon remélem, sikerül a jövőben sűrűbben is jelentkezned, mert az olvasóid biztosan várják már a folytatást, ahogy én is. 

20/19

A kritika az én szubjektív véleményem, amivel nem kötelező egyetérteni, de mindenki annak tudatában fogadja el a kritikát, hogy Ő kérte azt tőlem!

2 megjegyzés:

  1. Drága Noemi, nem kell bocsánatot kérned azért, mert csak most tudtad hozni a kritikát, te is csak ember vagy, akinek a blogon kívül is szintén van élete.
    Ennek ellenére szeretnék én is elnézést kérni, hogy csak most válaszolok. El sem tudod képzelni, hogy mennyire hálás vagyok, hogy megírtad nekem ezt a kritikát. :)
    Köszönöm a tanácsokat amiket adtál, megpróbálom megfogadni őket. A bejegyzéseim szövege, amúgy sorkizártra vannak állítva, a tagolás viszont valóban az én hibám és úgy érzem, hogy van igazság abban, amit mondasz, így ha lesz egy kis időm, mindenképpen átformázom majd egy kicsit a történetemet. :)

    Igazán örülök, hogy a történetem végül elnyerte a tetszéseidet. A sablon elemekkel sajnos vannak némi problémáim, hiszem szeretném mindenképpen azt leírni amit valóban képzelek Ellie-nek. Sajnos ezáltal valóban fellelhető néhány sablonelem a történetben, de igyekszem ezeket olyan módon leírni, hogy mégse legyen unalmas a sztori. Úgy látszik, egyenlőre jó úton haladok a célom megvalósítására.
    A fejezetek hosszúságát tekintve is megpróbálok majd változtatni és igazság szerint szándékomban áll többször frissíteni is, egyszerűen csak most nincs túl sok időm az írásra.
    Idén érettségizem és egyenlőre a tanulás előbbre van az írásnál... :(
    Még egyszer nagyon szépen köszönöm, hogy megírtad a kritikát és a tanácsaidat is, igyekszem betartani őket. ☺
    Sokszor ölel: Ellie Roberts

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Ellie!

      Először is, nagyon köszönöm a megértésedet, ritka tapasztalat, hogyha megértik, ha egy bloggerinának van saját élete is, és nem ül minden percben a gép előtt.
      Semmi gond, természetes, hogy én is megértem a késést, sőt, egyáltalán köszönöm, hogy reagálsz a kritikámra. :)
      Nincs mit, hisz ezért vagyok, hogy tanácsokat adjak. Ezt nagy örömmel hallom, szerintem sokkal rendezettebb is lesz, ha picit átformázod a szöveget. :)
      Ugyan, hisz a te érdemed, mert nagyon klassz a történeted. Az a néhány sablonelem nem számít, ha a kivitelezés és maga a történet egyben van, nálad pedig még szerintem jók is ezek a sablonosnak tűnő dolgok, mint ahogy már a kritikában is megfogalmaztam.
      Ne haragudj, nem tudtam, hogy érettségi előtt állsz, így megértem a ritka frissítéseket, de azért remélem, a nyáron több időd lesz majd írni! :)
      Még egyszer nincs mit, csak a dolgomat végeztem és örülök, hogy segíthettem a tanácsaimmal! :)

      Puszillak,
      Noemi

      Törlés