2015. január 18., vasárnap

Regény és verseny egy blogon?

Üdv!

Talán új, talán nem új keletű dologról fogok most írni, de nemrég újra találkoztam azzal a jelenséggel, hogy fogalmazzak így, hogy azon a blogon, ahol az író, szerző a történetét, regényét osztja meg, indít egy blogversenyt. Sejtéseim szerint ezzel már ti is találkozhattok és szerintem nemcsak én állok ez előtt értetlenül.
Ha saját magamból indulok ki, akkor a regényemnek azért hozok létre egy külön oldalt, hogy azon csak az legyen elérhető, hogy az olvasók azzal kapcsolatban találjanak információkat és magát a részeket is. Nekem például eszembe se jutna, hogy mondjuk a most nyitott blogomra, ami az egyik regényem köré épül, hogy egy teljesen másikat is feltöltsek. Ha ez a célom, akkor eleve egy olyat hozok létre, aminek ez lesz a rendeltetése, hogy itt lesz olvasható az összes irományom, egy helyen minden. Ez persze megint más, hiszen mondhatjuk, hogy a kettő egy "műfajon" belül mozog, de azzal már vegyes lesz, ha a blogon rendezünk egy versenyt.
Mindig értetlenül állok az egész előtt, mikor ráklikkelek a linkre és a verseny bejegyzésének olvasása közben, oldalt a menüben olvasom a Karakterek feliratot. Ha eldöntöd, hogy a blogod profilja egy regény lesz, akkor miért akarod belekeverni a versenyzést? A kettőnek csak annyi köze van egymáshoz, hogy pár kategóriában jelentkezhetsz vele, de véleményem szerint semmi több. Persze így nagyobb reklámot kap az egész, mint egy átlagos linkcserével, ez tény. Viszont nyereménynek egy kiemelt cserén, feliratkozáson (erről később talán lesz egy külön cikk) és talán egy ajánlón, interjún kívül mást nem nagyon tud felajánlani. Kivétel persze, ha olyan személy rendezi, aki rendszeresen szerkeszt, vagy ért hozzá, azonban ezeknek a személyeknek egészen biztos van egy design blogja, ahol meg tudja ezt rendezni. Én semmiképp nem csinálnék versenyt se a regényes oldalaimra, de még a személyesre sem. Annak nem az a rendeltetése.
Mielőtt még bárki felháborodna a véleményemen, csak gondoljuk szépen lassan végig. Találkoztál már olyan könyvvel, aminek az első pár, vagy az utolsó pár oldalán egy verseny- vagy pályázat felhívás volt? Én még nem nagyon, de biztos előfordulhat ilyen, bár valószínűleg inkább a hivatalos weboldalán, vagy erre utalást lehet találni, viszont egy tényleges versenyt és arra a jelentkezési feltételeket nem hiszem. Persze a netes világ más, ad olyan lehetőségeket, amit egy nyomtatott regény nem, azonban én így is azon a véleményen vagyok, hogy ne keverjük a szezont a fazonnal.
Nektek mi a véleményetek erről?

Üdv,
Catalina

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése