2014. január 8., szerda

Tucat blog, tucat bejegyzés, tucat kampány... van értelme?

Üdv!

Gondolom, sokan sejtitek, hogy miről is szólna a bejegyzés címe?! Nem akarom újra leírni, amit sokan mások leírtak, én inkább más megközelítésből megyek neki ennek a témának. Mert azokról a pontokról, amiről én akarok írni, sajnos még egy blogon sem találkoztam, pedig igazán szembetűnőek.
Először is azt szerintem leszögezhetjük, hogy ma már divat blogot vezetni. Annak idején, amikor én elkezdtem blogolni (nem ma volt ez már), tényleg nagyon kevés volt még. Kisebb közösségek voltak, de ennyi magyar blog nem. Aztán jött az első nagy fanfic hullám a Twilight után és azóta nincs megállás. Naponta több tíz, vagy akár száz blogot is létre hoznak csak azért, hogy nekik is legyen egy. Kinézetet már rendelhetnek (két-három éve még nem volt ilyen lehetőség), viszont a tartalom minőségén meglátszik, hogy miért is jött létre az oldal. 
Mindezzel talán még nem is lenne akkora gond, hiszen nem szabhatjuk meg, hogy ki hozhat létre blogot és ki nem, azonban az a jelenség, ami az új blogok szinte mindegyikén megegyezik, nagyon is van. Biztos vagyok benne, hogy láttatok már olyan bejegyzéseket, amiből hiányoznak a szóközök a vesszők és a mondatvégi írás jelek után?! Amikor én ilyennel találkozom, rögtön felmegy az agyvizem és csak az villog a fejemben, hogy miért? Nem látják, hogy gond van, hogy egybe folyik így a szöveg? Nem tanítják meg ezt nekik az iskolában, vagy otthon a szülők nem szólnak rá, hogy édes kislányom, ezek után nyomnod kell egy space-t? A sorkizárt szövegről inkább már nem is teszek említést, viszont ez, amit az előbb említettem, agysejt romboló tud lenni számomra. Ez nem zavar senkit?
Én ez ellen indítanék kampányt! Mert ez számomra csak azt tükrözi, hogy az igényesség szintje egyre lejjebb süllyed, pedig szerintem ennek alapvetőnek kellene lenni. Véleményem szerint ez sokkal fontosabb, mint az ellen kampányolni, hogy le az igénytelen ficekkel. Tény, hogy nagyon elszaporodtak, és én nem is vagyok oda értük, de ízlések és pofonok. Van, aki az 1D-s srácokból, meg Justin Bieberből is ki tud valami olyat húzni, ami egyedi, mert lehet, azonban ez a rengeteg blog között már csak elvétve található. Első ismertető jelük, hogy az író tudja, hogy mi a billentyűzetén az a hosszú gomb és azt mikor kell használni.
Ahogyan az elején említettem, biztos rengeteg helyen olvastatok már hasonló kezdésű bejegyzést. Én is, de mindegyik ugyanaz a kérdés merült fel bennem. Van értelmük?
Bármi a véleményed, bármilyen kampányt indítasz, gyökeres változást nem fogsz elérni. Páran írni fognak majd a bejegyzésed alá, páran ki is rakják a kampány képét, azonban ettől egy blog se fog eltűnni. Hogy miért? Mert amíg több millió rajongó sír és sikít ezekért a pasikért (a véleményem inkább nem írom le róluk, nem akarok megbántani senkit), addig mindig lesznek, akik elkezdenek velük kapcsolatban írni. Hiszen csak gondolj bele, valamiért te is elkezdted! Lehet, hogy nem fanfictiont írsz, de valami adott egy olyan löketett, hogy leülj az asztalhoz és elkezdj írni, majd ezt meg is oszd a világgal. Csak gondolj bele, ha mondjuk például a mi  kis focis közösségünk sokkal nagyobb lenne és nap, mint nap jönnének létre az ilyen témájú blogok, nem lennének olyanok, akik unnák és kampányolnának ellene? Dehogynem! Akkor ez lenne a sablon.
Örülök, hogy nem ez a helyzet, sőt! Olyan kicsi a mi közösségünk, mert nyugodtan mondhatom ezt, hogy szinte csak a jól megszokott írók kezdenek el ebben a témában történetet írni. Elvétve bukkan fel egy-egy író és saját tapasztalatból mondom, hogy nem mindig jó, ha hozzánk akar be kerülni valaki... mert mindenkinek joga van az íráshoz, azonban ha egy ilyen kicsi, összetartó közösségbe akar belépni, igazán nehéz dolga lesz. Ha pedig már az elején elkövet egy fatális hibát, akkor annak a nyomát örökre magán fogja hordani (persze csak addig, amíg nem törli a profilját és nem hozz létre egy újat).
Nos, ez lenne az én véleményem. Nem kell vele se egyet, se ellen érteni. Persze megírhatod a véleményed, amit szívesen várok.

Üdv,
Catalina

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése