2014. április 5., szombat

Kritika 7. - She Looks So Perfect

Sziasztok!

Ismét újabb kritikával jelentkezem, ezúttal pedig Dina története az, amiről véleményt próbálok meg formálni. Sajnálom, hogy ilyen szörnyen lassan haladok a kritikákkal, de több fronton is talpon kell maradnom, és nehéz emellett olvasnom is, de igyekszem továbbra is, viszont mindenképpen kérem azoktól a türelmet, akik kritikát kértek, vagy rendelnek a jövőben.

Üdv,
Noemi

She Looks So Perfect

Kinézet: Ahogy megnyitottam az oldaladat, egyből feltűnt, hogy értesz a kódokhoz, és előszeretettel használod is azokat, méghozzá igen jól. Ugyan a kinézeted nem a megszokott, nincs rajta fejléc, és a színekkel is csínján bánsz, nekem mégis tetszik, pont ezért, mert egyedi, és mert nem találkozom ilyen dizájnnal sok helyen. A modulok és az oldalak is megfelelően fel vannak tüntetve, illetve a történet leírása is jól látható helyen van, amit szintén nagyon értékelek. Nagyon szép, és rendezett oldalad van, amit a fejezetek sorkizártsága is csak erősít az emberek érzetében. 

10/10

Történet: Régóta nem akadt már fanfiction alapú mű a kezeim közé, és majdnem megijedtem, hogy szokásosan egy túl jól ismert fiúbandáról kell majd olvasnom, de megnyugodtam, amint felkeveredtem az oldaladra. Ugyan még életemben nem hallottam a 5 Second of Summer nevű bandáról, de a történeted hatására biztosan elkezdem hallgatni a zenéjüket. Az alapsztori elnyerte a tetszésemet annak ellenére, hogy hasonlót már olvastam máshol is, viszont a tiédben mégis van valami különleges, ami egyedivé teszi a sztorit. Az írásmódod élvezhető, használsz leírásokat bőven, emellett a párbeszédeid is valósághűek. Igazából annyi a bajom, hogy hiányolom az előzményeket, hiszen a prológusod nem árult el sokat, csak elkezdted valahol a történetet, ami miatt inkább hívnám a prológusodat első fejezetnek. Néha azt veszem észre, hogy felesleges névelőket, kötőszavakat használsz, vagy ahol pedig szükség lenne rájuk, kihagyod. Mindjárt be is mutatom egy kiragadott részletben, ahogy egy helyesírási hibára is felhívom a figyelmedet. 

- Igen - bólintott. - Nem zavartok, Vanessa különben is rajongónk, és elég jó fejek vagytok ahhoz, hogy jól kijöjjetek a többiekkel.
- Ez szuper! - bólogatott barátnőm. - Találkozhatok Calum-al! - emelte a levegőbe a kezeit ujjongva, széles vigyorral.
- Én pedig Ashton-al! - utánozta Alex a lányt.

- Igen - bólintott. - Nem zavartok, Vanessa különben is a rajongónk, és elég jó fejek vagytok ahhoz, hogy jól kijöjjetek a többiekkel.
- Ez szuper! - Bólogatott a barátnőm. - Találkozhatok Calum-al! - Emelte a levegőbe a kezeit ujjongva, széles vigyorral.
- Én pedig Ashton-al! - Utánozta Alex a lányt.

A helyesírási hibának annyi a lényege, hogy ha lezárod a párbeszéd egyik elemét valamilyen írásjellel, akkor a gondolatjel után következő szöveget nagy betűvel kell kezdeni. Gondoltam, jobb, ha már most felhívom erre a figyelmedet, nehogy később ebbe máshol belekössenek. Illetve betettem egy-két helyre azokat a bizonyos névelőket, amiket én hiányoltam olvasás közben. Erre sem árt odafigyelni szerintem, mert könnyen ki lehet küszöbölni, ha átolvasod még többször a részt, akkor valószínűleg te is érezni fogod, hogy hiányzik bizonyos helyekről valami, legalábbis velem mindig így van. A karakterkidolgozásod alapvetően jó, mégis elég egysíkúnak érzem a szereplőidet, nem érzem, hogy egyediek lennének, nem találom bennük azt a bizonyos pluszt, emellett elég keveset is tudunk a lelki világukról, hogy mit gondolnak bizonyos dolgokról. Javaslom, jobban dolgozd ki a karaktereid jellemeit, készíts akár vázlatot, hogy milyennek képzeled el őket, és ahhoz mérten sokkal könnyebben lehet írni a fejezeteket. A történetvezetésed viszont jó, nem találok benne logikai bakikat, amit nagyon értékelek, mert nehéz jól vezetni egy történet cselekményszálát.

10/7

Összegzés: Alapvetően egy igényes oldallal van dolgom, aminek a kinézete nagyon szép, és látszik, hogy sokat foglalkozol vele. A történeted is jó, és az alap megvan ahhoz, hogy egy különleges sztorit hozz össze, de vannak hibáid, amiken azonban lehet javítani, mert egy kicsivel több odafigyeléssel a határ a csillagos ég lehet a számodra. Én mindenesetre nagyon szurkolok neked! 

20/17

A kritika az én szubjektív véleményem, amivel nem kötelező egyetérteni, de mindenki annak tudatában fogadja el a kritikát, hogy Ő kérte azt tőlem!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése