2014. április 19., szombat

Kritika 8. - The Queen

Sziasztok!

Ne haragudjatok, hogy ennyire eltűntünk, de mindkettőnknek éppen elég dolga van mostanában ahhoz, hogy ezzel az oldallal foglalkozzunk, de azért igyekszünk a jövőben többet jelentkezni majd és gyorsabban haladni a dolgokkal. Ezúttal Connie kritikájával jelentkezem, igaz, kissé kijöttem már a kritikák megfogalmazásából, de igyekszem visszarázódni.

Üdv,
Noemi

The Queen

Kinézet: Megnyitottam a blogodat és azt kell mondjam, mindent megfelelőnek találtam a kinézetedben, vagyis csak majdnem mindent, de erre majd kitérek később. A színek remekül vannak összeboronálva, jól játszadoztál a lila árnyalataival, ezért elismerésem. A betűtípusok is tetszenek, illetve a modulok is különlegesek a kódokkal, amikkel feldobtad az oldalsávot. Annyi javaslatom lenne, hogy a modulok között a szereplőket feljebb vinném, mondjuk a "Welcome" modul alá, hiszen az fontos az olvasók számára, hogy központi, vagy mindenképpen jól látható helyen legyenek a szereplők, ha már nem nyitsz nekik külön oldalt és az oldalsávban helyezed el őket. A díjaknak pedig külön oldalt nyitnék, mert így, hogy kint van az oldalsávban az a díj, kissé rendezetlennek hat  a kinézeted, sokkal szerencsésebb ezért a díjakat külön oldalon tartani. Ritkán látok olyan csevegőt, ami az alap kinézetével mégis beleillene a blog dizájnjába, nálad viszont ez a helyzet, amiért emelem a kalapom, mert sokan hagyják meg így a chatet és ehhez mérten teljesen más színekkel kezdenek el dolgozni. Összességében, ahogy már mondtam, minden rendben az oldaladdal, kivéve a fejlécet, ami alapjában nem illik a blogod színvilágához. A szereplők nincsenek túl szépen kivágva, illetve a lány képe szerintem teljesen elüt a fejléc többi részétől színek szempontjából. A felirat pedig túlságosan beleolvad a háttérbe, azt jobban kiemelném, mert a cím fontos része a történetnek, hiszen mindenki így fogja emlegetni a sztoridat. Apropó, ha már a háttér szóba került, az egész olyan érzést nyújt, mintha csak találomra rádobáltak volna pár képet és összemosták volna minden mindegy alapon, ami eléggé a rendezetlenség érzését kelti, legalábbis bennem mindenképpen. Amondó vagyok, a helyedben vagy a fejlécet cserélném le, vagy a blog kinézetét igazítanám hozzá színvilágilag, de én mindenképpen az első verziót javasolnám.

10/8

Történet: Elég kevés tartalom került eddig feltöltésre, csak a bevezető, a prológus és az első fejezet, de ahogy ezeket elolvastam, teljesen lehidaltam. Remekül írsz, minden elismerésem a tiéd. Komolyan lesokkoltál, miközben olvastam. Jó érzéked van az íráshoz, úgyhogy a remélem, minél előbb folytatni fogod a történetedet, mert nagyon kíváncsi vagyok. Az alapsztori különleges és egyedi, hiszen eddig nem találkoztam még történelmi témájú történettel, hiszen ez a tantárgy manapság nem túl népszerű az iskolában. A karakterekről még nem tudok túl sok mindent elmondani, ahogy a történetvezetésedről sem, mert ahhoz sokkal többet kellene olvasnom, de elsőre szerintem ezekkel nincsen probléma, viszont erről pontosabb képet csak akkor lehetne kapni, ha már több fejezet lenne fent. A leírásokból nincsen hiány, azt látom, ami számomra nagyon pozitív, mert a leírások segítik hozzá leginkább az olvasót ahhoz, hogy a lehető legkönnyebben el tudják képzelni az adott jeleneteket. Azt is szeretem, hogy bizonyos helyeken régies szavakat használsz, ezzel még hitelesebbé válsz az olvasók szemében, viszont az is jó, hogy tudod, hol a határ és nem hemzseg ezektől a sztorid, csak éppen, amennyire ez szükséges és kell. Egyetlen dologra hívnám fel a figyelmedet, hogy néha túl bonyolulttá teszed a leírásaidat, nagyon megcsavarod a fogalmazásodat, ami részben jó, mert részletesen írsz le mindent, de van, amikor szerintem a kevesebb, néha több elv érvényesül, mert néha nekem eléggé értelmezhetetlenné vált a szöveg olvasás közben, pedig alapvetően gyönyörűen írsz le mindent. Helyesírásilag is minden rendben van, alig találtam hibát, vagyis inkább konkrétan csak egyet, amit szinte mindenhol megtalálok és amit itt is elégszer elmondtam már, de hát az ismétlés a tudás anyja, nem? Szóval, ha a párbeszéd szövegét lezárod írásjellel, akkor a gondolat jel utáni mondatot szigorúan nagy betűvel kell kezdeni! Ezen felül viszont minden rendben van a történeteddel, talán csak sűrűbben jó lenne olvasni.

10/9

Összegzés: Alapvetően egy igényes bloggal van dolgom, de a helyedben lecserélném a fejlécet, vagy a kinézetet igazítanám a képhez, ha nagyon ragaszkodsz hozzá, de valamit mindenképpen csinálnék vele. A történeted engem nagyon megragadott, szóval nagyon remélem, hogy folytatni fogod, mert nagyon jó az egész, csak gratulálni tudok ahhoz, ahogyan és amilyen témában írsz.

20/17


A kritika az én szubjektív véleményem, amivel nem kötelező egyetérteni, de mindenki annak tudatában fogadja el a kritikát, hogy Ő kérte azt tőlem!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése