2014. szeptember 13., szombat

Kritika 13. - Mi corazón es tuyo

Sziasztok!

Meghoztam hosszú idő után az első kritikámat, aminek köszönhetően most Brigi blogját vettem górcső alá, és habár nem ez volt az első a kritikáim sorrendjében, és meglehet, hogy már mindhárom rendelőm véleményezését elkezdtem már, mégis ezzel lettem először kész, így inkább nem vártam a közzététellel. Viszont az, hogy kész lett egy kritika a háromból, nem azt jelenti, hogy lehet újra rendelni, mert a rendelést csak akkor fogom újraindítani, ha mind a három aktuális rendelésemmel elkészültem, addig még kérném a türelmeteket és a megértéseteket!

Üdv,
Noemi

Mi corazón es tuyo

Kinézet: Ha jól láttam, akkor a kinézetet az én nagyon tehetséges szerkesztőtársam készítette, aki szerintem megint remek munkát végzett, így erről nem is beszélnék túl sokat, csak pár tanácsot adnék, amiket remélem, meghallgatsz majd.
Először is, az oldalsávodból mindenképpen kivenném, azt a lezárt szavazást, a szövegfordítót, mivel az sosem megbízhatóan fordít, és a statisztika modul is felesleges szerintem. A blogjaidnak nyitnék egy külön oldalt a fejléc alatt, illetve a csevegőt és a rendszeres olvasók modult feljebb helyezném, és az oldalsáv tetejére én még egy üdvözlőszöveget is el tudnék képzelni, elvégre az ilyenek jó figyelemfelkeltők szoktak lenni a potenciális olvasók számára. 
Az oldalaid viszonylag jól el vannak rendezve, viszont a fejezeteknél hiányolom a frissítést, illetve arra figyelj, hogy ha a novellánál rákattintok a negyedik részre, akkor a harmadikat hozza be szintén, de ezen kívül nincsen semmi baj az oldalaiddal.
A bejegyzéseidnél örültem, hogy behúzott szöveggel dolgozol, viszont én javaslom még, hogy sorkizártra állítsd a szöveg tájolását, illetve ne tagold ennyire a bekezdéseket, mert személy szerint nagyon szaggatottá teszi az olvasást, ami így elveszi az olvasás élvezetét, legalábbis nálam mindenképpen. 
Nem tudom, hogy te, vagy Catalina választotta a betűstílusokat a blogodon, de én a helyedben az alap betűstíluson változtatnék, de mindenképpen levenném róla a félkövérséget, szerintem az sokkal jobban mutatna.
Összességében szép a blogod, de pár apróság azért még hiányzik ahhoz, hogy azt lehessen mondani, hogy tökéletes, viszont nagyon jó úton haladsz, és igazából az előbb felsorolt hibák nem olyan vészesek, és könnyen javíthatóak szerintem.


10/8

Történet: Egy már befejezett történet tárult a szemeim elé, ami a labdarúgás világában játszódik és egy olyan focistával, akivel viszonylag ritkábban találkozni a focis blogok között, éppen ezért különösen nagy felüdülés volt végre egy olyan blogot olvasni, amelynek témájában én is otthon vagyok. A bevezetőd felkeltette az érdeklődésemet, így kíváncsian vetettem bele magamat az olvasásba. 
Először a négyrészes novelládon "rágtam végig" magamat újra, mert ha jól rémlik, régen követtem at az írásodat, csak egy kis emlékfrissítés kellett. Nem okoztál csalódást akkor sem, és most sem, mert tetszett az alapötlete, a szereplők is szimpatikusak voltak, egy kerek, jól megírt, izgalmas mű volt az egész, ami után nem véletlen vágtam bele a történet olvasásába. 
Hasonlót vártam magától a történettől is, mint amit a novelládtól kaptam, de bevallom neked őszintén, hogy nekem csalódás volt, és nem azt vártam, amit kaptam. A novelláddal ellentétben szerintem a történet teljesen sablonos, a már jól megszokott sémákra épült, amiket nem igazán tudtál számomra feldobni, pedig szerintem a novellád után nagyon sok mindent ki lehetett volna hozni a sztoriból is. Igazság szerint elkapkodtad én úgy gondolom, és olyan érzésem volt, mintha csak egy nyűg lenne az egész, amit minél előbb le szeretnél zárni, de remélem, hogy ebben azért tévedek, és más ennek az észlelésemnek az oka. 
És a kapkodás kifejtette a hatását véleményem szerint az írásstílusodra is, ami a maga egyszerűségével volt olyan megnyerő nekem. Ám ebben a tíz részben már túl gyorsan haladtál, nem fejtetted ki eléggé a dolgokat, hiányoltam a részletesebb leírásokat, és nem tetszett, hogy a leíró részek helyett a párbeszédek veszik át az uralmat. Ugyanakkor a legfájóbb pont számomra az érzelmek kifejtésének hiánya volt, nem tudtam együtt érezni a szereplőddel, például amikor kiderült, hogy Carmen állapotos, de még sorolhatnám, enélkül pedig számomra üressé vált a dolog. 
Azt azonban feltétel nélkül el kell ismernem, hogy mindezek ellenére nagyon is életszerű volt a történeted, teljesen elhittem, hogy akár velem is megtörténhetnének ezek a dolgok ilyen formában, és ez egy nagyon jó dolog szerintem. 
Helyesírási hibával sem sűrűn találkoztam, ami szintén egy pozitív dolog, ritka manapság az olyan blog, ahol még ismerik a helyesírás fogalmát, és tudják is alkalmazni.

10/7

Összegzés: Összességében egy klassz kis blogod van, és látszik, hogy egy tehetséges íróval van dolgom, aki tud sokkal többet is nyújtani, ha igazán akarja, mert a novelládon is látszik, hogy nagyon jó vagy, annak ellenére, hogy a történeted annyira nem fogott meg engem. A legfontosabb mondanivalóm mégis az lenne most, hogy ne törjön le a kritikám, mert hiszem, hogy annál jobb író vagy. És remélem, nem ez volt az utolsó történet, amit olvashattunk Tőled! 


20/15

A kritika az én szubjektív véleményem, amivel nem kötelező egyetérteni, de mindenki annak tudatában fogadja el a kritikát, hogy Ő kérte azt tőlem!

2 megjegyzés:

  1. Szia!

    Nagyon szépen köszönöm hogy megírtad nekem, vetted a fáradtságot és elolvastad!
    Köszönöm az őszinte kritikát is, van amivel nem értek egyet, de ez egy van jól.

    Sok mindent másképp fogok csinálni a következő történetemnél!!!

    Sokszor puszillak!

    Brigi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!

      Nincs mit, szívesen tettem! :) Igyekeztem őszinte, ugyanakkor építő is lenni, de remélem nem bántottalak meg semmivel. Érdekelne, mivel nem értesz egyet, csak úgy kíváncsiságból, minden rossz szándék nélkül, hiszen nem is kell feltétlen mindennel egyetértened, ez csak az én szubjektív véleményem volt.

      Kíváncsian várom az új történeted!

      Puszillak,
      Noemi

      Törlés